Používame súbory cookies pre prispôsobenie obsahu webu a sledovania návštevnosti. Dáta o používaní webu zdieľame s našimi partnermi pre cielenie reklamy a analýzu návštevnosti. Viac informácií
Rozumiem

MENU

Job snov alebo ťažká drina – ako to naozaj je?

31. 1. 2018

O práci realitného makléra koluje mnoho rôznych rozporuplných názorov. Niektoré tvrdia, že je to veľmi náročná práca, ktorá absorbuje všetok voľný čas, ak ju chce človek robiť dobre. Ďalší, že komunikácia s ľuďmi je mimoriadne vyčerpávajúca a človek sa musí vedieť poriadne obracať. Iní sa zase zhodujú, že je to prakticky práca snov vďaka finančnej nezávislosti, organizácii vlastného času  a žiadnemu únavnému vysedávaniu v kancelárii. 

Prečítajte si príbeh ženy, matky a manželky, a zároveň riaditeľky realitnej kancelárie, ktorý Vám prezradí, ako to vlastne celé naozaj je a poskytne Vám priamy náhľad do tohto zamestnania opradenom množstvom otázok.

,,K realitám som sa dostala ako slepé kura k zrnu. Po materskej som mala veľký problém nájsť si prácu (známe asi každej mamine J) a nikdy predtým som nepracovala inak, ako na pracovnú zmluvu a teda s pravidelným príjmom. Priateľka ma priam nasilu dotiahla na pohovor do firmy, pre ktorú ona v ten čas pracovala. A ja som ostala veľmi milo prekvapená. Oslovila ma úžasná atmosféra, ktorá v nej vládla a tak som si povedala, že nemám čo stratiť. A teda rozhodne som nestratila…

Dostala som sa k ľuďom, ktorí svoju prácu vykonávali poctivo a s nadšením. A ja som rýchlo zistila, že som prvýkrát vo svojom živote finančne nezávislá. Nič nemusím a veľa môžem. Dokonca viem zarobiť výrazne viac, akoby som dostala na bežnej výplatnej páske. A okrem finančného zabezpečenia a voľnosti mi dáva ešte jednu veľmi dôležitú vec, bez ktorej by som nevydržala v žiadnej práci – pocit užitočnosti. Nie každý predaj je iba obchodným prípadom, ale je predovšetkým životnou situáciou mojich klientov, ktorú sme spolu dokázali vyriešiť. Každá iskrička v očiach pri odovzdávaní nového domova mi dobíja baterky do ďalších dní. Okamžitú spätnú väzbu – a najmä tú pozitívnu – dostanete málokde inde. A to vám poviem, je doslova k nezaplateniu.

A ako som sa vlastne k tomu celému dostala? Začínala som v roku 2011 v spoločnosti Correct – realitná kancelária, s. r. o.. Nasledujúci rok sa Correct premaľoval do farieb siete EUROPA realitná kancelária s až 20-ročnou tradíciou na trhu. A ja len môžem povedať, že som vďačná, že môžem pracovať vo firme, ktorá mi dáva zázemie silného partnera s rovnakými hodnotami, ako mám aj ja: profesionalitu, ľudskosť a aktívny prístup. Spoločne tak budujeme značku, ktorá pre klientov znamená dôveru a záruku dobrého obchodu. Rýchlo som zistila, že najsilnejším motorom sú pre mňa pozitívne spätné väzby od klientov. Nehnuteľnosť je pre klienta po zdraví a láske to najcennejšie, čo má. Preto sa sústreďujeme v EUROPE na kvalitu služieb a nie na kvantitu ponúk.

Keď som rozmýšľala, ako by som chcela robiť svoju prácu, porovnala som to so situáciou, keď idem do autoservisu. Na začiatku zmätok, niekedy panika. A presne tak to funguje aj v realitnom biznise – väčšina klientov netuší o priebehu, povinnostiach, súvislostiach a všetkom, čo sa spája s predajom a má naň vplyv. Viem si živo predstaviť ich pocity neistoty. Asi ako ja, keď mi začne vydávať auto divné zvuky. Zavolám môjmu servisákovi, oznámim mu, čo sa deje svojim prudko amatérskym spôsobom. Keď treba, servisák mi poradí, zodpovie trpezlivo moje otázky, pristavím mu auto pred dielňou, odovzdám kľúče. On mi o pár hodín zavolá, o akú závadu ide, aké riešenie navrhuje, koľko budú stáť diely a kedy bude auto hotové. Automaticky mu dôverujem, že robí pre mňa to najlepšie. Keď si prídem po auto, tak sú navyše okrem pôvodnej závady skontrolované aj všetky ďalšie bežné veci (olej, brzdová kvapalina,…). Preto s dôverou a dobrým pocitom sadám do auta a viem, že ma nenechá na ceste v štichu.

A to je presne ono. Nechcem vedieť, ako sa vyrábali náhradné diely pre moje auto, ani aký je rozdiel medzi dielom z Číny, Ameriky. Aj tak tomu nerozumiem. Chcem profíka, ktorému dôverujem, ktorý ma nebude zaťažovať, ale úspešne ma dovedie do cieľa. Mohla by som skúsiť vygoogliť, prečo vydáva tie zvuky a čo s tým mám robiť, ale fakt si viem predstaviť aj lepšie strávený čas a hlavne – ten výsledok… A presne takto riešim veci ja pre svojich klientov.

Môj štýl práce sa zameriava na získanie maxima pre nich. Za tie roky viem odhadnúť možné oblasti rizík a zabezpečiť ich tak, aby nenastali. Poznám preferencie potenciálnych kupujúcich a aktívne s nimi pracujem – tak získam pre predávajúcich maximálnu trhovú cenu. Najviac oceňujú klienti kompletný popredajný servis, keď vďaka dlhoročnej praxi viem niekoľkotýždňové behanie a naťahovanie sa s úradmi skrátiť na príjemnú hodinku času klienta, ktorá sa zmení na malú oslavu úspešného predaja. Každý máme svoj job a problémy, aj majitelia predávanej nehnuteľnosti. Preto minimalizujem čas, ktorý musia venovať jej predaju. Čerešničkou na torte je, keď sa predaj stane príjemným zážitkom a neskôr spomienkou pre všetky strany. A toto je cieľ J Je to náročná, ale veľmi napĺňajúca práca, ktorá sa mi stala koníčkom.

A za roky môjho pôsobenia sa mi tiež podarilo byť ocenená za prácu

  • Za rok 2015 „Maklér roka“
  • Za rok 2016 „Maklér roka“
  • V roku 2017 – 2. Miesto „Maklér roka“

I keď musím priznať, ocenenia síce potešia, no viac ma hreje na srdiečku vaša vďačná referencia :).“

Autor: Pavel Beneš